Dalej obiecane Wileńskie pejzarze.Nie trzeba być wierzącym w pełni tego słowa znaczeniu,żeby wiedzieć znane na calym świecie kościoły.

 

Jest tak śliczny,że Napoleon widząc go mówił ,że gdyby mógł zaniósłby go na dłoni do Paryża.Obok kościoła jest wzniesiony miły polskiemu oku pomnik Adama Mickiewicza.

Litwo! Ojczyzno moja! ty jesteś jak zdrowie.
Ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie,
Kto cię stracił. Dziś piękność twą w całej ozdobie
Widzę i opisuję, bo tęsknię po tobie.

Tylko teraz rozumiem nie głową a sercem co chciał powiedzieć poeta.

A teraz widoki z ulubionej Alma Mater.Dużo stracili ci którzy nie przeżyli tych szczęśliwych lat.Studia studiami,lecz młodzież umiała się bawić.Starczyło czasu na wszystko.

Obok starych gmachów rosną,jak grzyby po deszczu,nowe.

Omal nie zapomniałam o górze Trzech Krzyży

i symbolu Wilna  Katedrze i górze Gediminasa.

Tęsknię bardzo za tymi widokami.Czasami budzę się w nocy i wydaje mi się,że jestem w Wilnie.Nigdy żadne inne miasta nie potrafią zastąpić te jedyne.Najważniejsze,że w tym mieście zostaly moje dwie najlepsze przyjaciółki.Śmiało mogę je tak nazywać,bo w ciągu ponad trzydzieści lat ,widziałyśmy i dobre i złe.PRZYJAŻŃ została na zawsze.

Gedc0299

Rita

Picture_173

Laima

TĘSKNIĘ BARDZO BEZ WAS!!!